Monday 15 April 2013

Viikonlopun Huumaa!

Lauantaina aamiaisen jälkeen lähdimme shoppailemaan Kringlan-nimiseen ostoskeskukseen. Ulkonäöltään ostari näytti samankaltaiselta kuin Kamppi tai Forum. Harmaanvärinen ja moderni arkkitehtuuri ei vakuuttanut,mutta kaupat olikin se päätekijä. Paljon oli samoja merkkejä ja liikkeitä mitä Suomessa,mutta suuntasin sitten enimmäkseen paikallisiin kauppoihin.
Tiger-nimisestä sekatavarakaupasta löysin sitten tuliaiseksi suklaata :) Myös korukaupassa päätin pyörähtää ja ostinkin parit sormukset. Vaikka varoilteltiin etukäteen korkeista hinnoista,omasta mielestäni täällä on sopiva hintataso. Ainakin jos osaa suunnistaa oikeisiin paikkoihin,voi päästä aika halvalla.
Päivällisen kävimme syömässä paikallisessa ravintolassa ostoskeskuksen yläkerrassa. Löysimme myös sellaisia koura-pelejä jossa yritetään napata pehmoleluja. Koitimme onneamme,mutta kukaan ei saanut pehmolelua mukaansa.

Ostoskeskuksen Ravintola, Hyvää ruokaa oli!

Ei tullut voittoa :(

Ruokailun jälkeen suurin osa lähti takaisin hotellille,mutta Minä, Juuso, Jenna ja Make päätimme sitten vielä lähteä Reykjavikin keskustaan katsomaan lauantai-illan huumaa. Aika rauhallista kaupungilla kuitenkin oli, mutta lämpimässä ilmassa oli mukava kävellä ja katsella maisemia. Näimme myös skeittipuiston,joka oli täyteen koristeltu tägeillä ja muilla spraymaalitöillä.
Tarvittavan ajan kierrettyämme päätimme ajaa takaisin hotellille. Alkoi jo uni melkein painaa, osa lähti vielä viettämään iltaa ulos.

Sunnuntaina piti olla valmiina kymmenen aikaa aamulla,jolloin lähdimme autoilla kohti nähtävyyksiä. Matkalla näkyi paljon hevostiloja ja Islanninhevosia. Kävimme ensin poikkeamassa vanhassa kylässä,jossa nökötti yksinäinen kirkko ja joku pieni kyläkahvila.
Kylässä on kuulemma asunut ennen 150 henkeä, nykyään vain 15.
Pieni Kirkko Preerialla

Tuuli kävi ihan armottomaksi,hyvä ettei lähtenyt lentoon, mutta rohkeasti jaksoimme painaa eteenpäin kivisessä maassa.

Merellä tuulee...
...ja hiukset hulmuaa!

Matka jatkui kraatterille,joka näytti uskomattomalta. Myös Geysirit tuli kierrettyä, pari purkausta tuli vain nähtyä,mutta olivat katsomisen arvoisia.
Mutta koko sunnuntai-reissun kruunasi Gullfoss-vesiputous joka oli kuin jostain elokuvasta.

Ja minä luulin,että Vantaankoski kuohuaa paljon :)

Reissun jälkeen kävimme vielä syömässä KFC-ravintolassa hamppariateriat ja sitten ajoimme takaisin hotellille. Jalat on todella väsyneet,mutta on se matkan arvoista,tätä ei ihan joka jannu pääse katsomaan :)